piątek, 12 grudnia 2014

I run

Bieganie nigdy nie było moją ulubioną formą aktywności fizycznej. Właściwie nie wiem jak w końcu przekonałam się do tego sportu. Na dzień dzisiejszy śmiało mogę powiedzieć, że nie wyobrażam sobie abym przynajmniej raz w tygodniu nie wybrała się na nie krótszy niż 30 minutowy jogging.


Kiedy biegam?
Najczęściej w sobotę. Pomaga mi to "zresetować" się po całym tygodniu ciężkiego wysiłku na siłowni; wyciszyć, pomyśleć..; i przeważnie rano przed śniadaniem, jeśli nie zamierzam długo biegać. Dlaczego? W pierwszej fazie treningu nasz organizm czerpie energie głównie z zapasów glikogenu zmagazynowanych w mięśniach i wątrobie. Gdy rezerwy glikogenu się wyczerpią organizm stopniowo pozyskuje energię z tkanki tłuszczowej. Istnieje wiele badań potwierdzających, że osoby które biegają przed śniadaniem spalają o ok. 20% więcej tkanki tłuszczowej, niż osoby które wykonują trening biegowy po śniadaniu. Wtedy wypijam tylko szklankę kawy, lub wodę z cytryna i ruszam. Jeśli jednak decyduję się na dłuższy trening, wtedy zjadam coś bogatego w węglowodany.

Co jest najważniejsze?


1.Odpowiedni i wygodny strój

2. Rozgrzewka
To konieczność podczas wykonywania jakiejkolwiek dyscypliny sportowej. Przygotowuje nasze mięśnie i stawy do ciężkiej pracy, dzięki czemu unikniemy kontuzji, podgrzewa temperaturę ciała, przyspiesza tętno.


Możemy zaczynać!

Należy pamiętać o odpowiednim oddechu!

i na koniec...

3. Stretching 
 Rozciąganie to bardzo ważna część wrokout'u. Przyspiesza regeneracje po treningu oraz wysmukla mięśnie!
4. Dodatkowo
 Często też korzystam z aplikacji "Endomondo", dzięki której wiem ile kilometrów przebiegłam oraz ile kcal spaliłam. No i oczywiście nigdy nie zapominam o słuchawkach i muzyce!  


 Czym jest dla mnie bieganie?

Wolnością. Ten sport nauczył mnie przede wszystkim wiary w siebie i własne możliwości. Odstresowuje mnie i poprawia nastrój. Co jest w tym najlepsze? Że kiedy czuje się źle, nie ważne czy jest -20 stopni, +30, czy pada deszcz (co osobiście polecam :D) ubieram dres, wkładam buty, zabieram słuchawki i idę pobiegać, a cały świat i wszystkie problemy po prostu znikają!

Leggings, Headbands, training gloves - NIKE  | Hoodie, pullover - H&M |
Sneakers, phone case
  - BERSHKA 


3 komentarze: